Obsah vášho košíka
Váš košík je prázdny.
Váš košík je prázdny.
Značku Villeroy & Boch poznajú ľudia po celom svete vďaka designovému porcelánu, keramickým dlaždiciam, ale tiež vďaka veľmi kvalitným produktom do kúpeľne. Máloktorá globálna značka sa môže pochváliť tak pestrou a rozmanitou históriou ako práve Villeroy & Boch. Poďte sa pozrieť, aká bola cesta od prvých misiek až po vybavenie kompletnej kúpeľne. Spoznajte históriu značky, ktorá zvládla výzvy času, ale tiež politické aj spoločenské zmeny vďaka svojej vytrvalosti, inovatívnemu mysleniu a atraktívnemu designu.
Pôvodný zakladateľ značky Francois Boch vyrábal železo a kanóny pre francúzsky kráľovský dvor. Ale rozhodol sa zmeniť odbor a zamerať sa na v tej dobe mladý, ale perspektívny odbor – výrobu porcelánu.
Porcelán bol v tej dobe veľmi drahý a cenený ako zlato. Takže nebol jediný, kto sa tomuto odboru začal venovať, ale na rozdiel od konkurencie, Francois Boch myslel inovatívne. So svojimi 3 synmi založil v roku 1748 malú keramickú dielňu, ktorá nebola úplne obyčajná. Hrnčiarske kruhy poháňala voda, čo bolo v tej dobe nevídané. Vďaka tomu bola výroba omnoho efektívnejšia a rýchlejšia, takže mohol Francois ušetrený čas venovať originálnemu designu.
Luxembursko bolo jedným s najväčších odberateľov tohto porcelánu, preto chcela rodina založiť 2. keramickú dielňu práve tam. V roku 1766 predložil Francoisov syn Pierre-Joseph vláde žiadosť o povolenie zriadiť manufaktúru v provincii Luxemburska. Z mnohých prihlásených spoločností dala Mária Terézia povolenie práve jemu. Vznikla séria porcelánu s názvom Alt Luxemburg s kreatívnym vzorom Brindille, čo sú malé modré kvety na úponku a mnoho ďalšieho.
V roku 1809 Jean-François Boch kúpil bývalé benediktínske opátstvo v Mettlachu a zriadil tam vysoko modernú dielňu. V tejto dielni využívali robotníci mechanizované stroje na výrobu riadu, ktoré Jean-François Boch sám navrhol. Tieto vynálezy pomohli k ďalšej priemyselnej revolúcii značky a tiež k sériovej výrobe riadu.
V roku 1829 vyvinul Jean-François Boch nový typ kameniny, ktorá bola žiarivo biela a extrémne tvrdá. Vyzerala ako porcelán, ale bola podstatne lacnejšia. Vďaka tomuto materiálu už nebol porcelán výsadou šľachty a bohatých vrstiev. Jeho lacnejší variant si mohol obstarať každý. Za tento materiál dostala firma v roku 1822 na prvej pruskej obchodnej výstave v Berlíne zlatú medailu. A následne niekoľko ďalších medzinárodných ocenení.
Ďalším míľnikom pre značku bola fúzia s vtedajším konkurentom Nicolasom Villeroyom, majiteľom továrne na kameninu. Rovnako ako Francois Boch, bol aj Nicolas Villeroy priekopník vo svojom odbore – ako prvý využíval na výrobu kameniny uhlie ako palivo. A experimentoval aj so vzorovou tlačou, čo malo zrýchliť výrobu.
Pre plánovanú expanziu dávalo zmysel spojenie oboch firiem, takže v roku 1836 vznikla spoločnosť Villeroy & Boch. Spoločnosť, ktorá využila silné stránky oboch rodinných firiem – kreativitu, originálny design, podnikateľského ducha, výrobnú kapacitu aj inovatívne myslenie. Neskôr došlo tiež ku spojeniu rodín, pretože svoje „Áno“ si povedali deti oboch zakladateľov.
Koncom 19. storočia ťažila firma Villeroy & Boch z archeologických objavov a začala tvoriť kópie rímskych kachlí. Vďaka tomu sa dostala do segmentu sanitárnej keramiky. Keď sa kúpeľne začali stávať bežnou súčasťou bytov, značka tvorila umývadlá a vane vo veľkom. Kľúč k veľkosériovým sériám spočíval v technike liatia tekutej keramiky do foriem.
Vďaka svojim inováciám, kvalite výrobkov, obchodnému talentu a originálnemu designu sa spoločnosť Villeroy & Boch stala veľmi obľúbeným globálnych hráčom na trhu. Firma dodávala riad do kráľovských rodín, ale získala tiež niekoľko prestížnych zákaziek. Keramické dlaždice zdobia Veľké moskovské divadlo v Rusku, chodby a kajuty 1. triedy na Titanicu, Hollandov tunel spájajúci ostrov Manhattan v New Yorku s Jersey City alebo zámok kniežaťa z Thurnu a Taxisu v Regensburgu.
Značka Villeroy & Boch prešla úspešne celým 20. storočím, aj keď v priebehu svetovej vojny boli zničené niektoré jej výrobné budovy. A teraz je známa po celom svete a to nielen vo svete porcelánu, ale tiež vo svete kúpeľní a wellness.
Spoločnosť sa zameriava na kvalitné produkty s originálnym designom hneď v 5 hlavných segmentoch:
Kľúčom k úspechu firmy sú aj naďalej inovácie, využitie moderných technológií, spolupráca so svetovými designérmi a samozrejme pestrá ponuka prémiových produktov.
„275 rokov Villeroy & Boch, to je dedičstvo a budúcnosť súčasne“, zdôrazňuje Frank Göring, generálny riaditeľ Villeroy & Boch od roku 2007. „Sme hrdí na toto zvláštne výročie spoločnosti a tešíme sa na oslavu spoločne s našimi zamestnancami, zákazníkmi a partnermi po celom svete“.
Od roku 1748 je Villeroy & Boch synonymom kvality, luxusnej estetiky a progresívnych nápadov. Od samého počiatku bolo cieľom Villeroy & Boch navrhovať domy, v ktorých si ľudia môžu užívať okamžiky života. Villeroy & Boch tak mení obyčajné domy v domovy.
A my značke prajeme, aby rovnako skvele zvládla aj ďalších 275 rokov!